יום ראשון, 4 באוקטובר 2015

חידת הרוקמת האנונימית

אמא שלי ידועה על ידי רבים כאחת שמסוגלת ללמוד הכל. 
תלמידות מביאות מגזין או תמונה מ- pinterest ואומרות "אני רוצה לעשות כזה!", וכל מה שתבקש המורה הנאמנה הוא מספר ימים על מנת להכין שעור שתוכל ללמד אותו. אם המזל מאפשר שיהיו מצורפות הוראות עבודה לתמונה הזו, מה טוב, אבל במקרים רבים יותר, דנית מפענחת שיטת עבודה מ-לא יותר מתמונה בלבד (שבמקרה הטוב אינה מטושטשת).

מוח אנליטי זה, עם חיבה עזה לפתרון חידות, אינו מנוצל רק למען חשקי הטלאים של תלמידות הסטודיו.
מגירה שלמה של משחקי החשיבה של גאיה, כל אחד ואחד מהם כבר פתור מזמן, והרים של קופסאות פאזלים עם אלפי חלקים שאת כולם פתרה לפחות פעמיים בעבר, שוכנים לצד האהבה האמיתית שהיא בדים ועבודות טלאים.

אבל פרויקט אחד מיוחד ביותר לכד את תשומת ליבי, ואותו רציתי לחלוק איתכם היום:

The Crazy Quilt - Embroidery Puzzle 

Museum of American Folk Art - Crazy Quilt Puzzle (unknown artist)
פאזל צנוע של כ-500 חלקים, שמרכיב יצירת Crazy Quilt של יוצרת אמריקאית אנונימית, לוקח לאמא שלי פחות מ-3 שעות מרוכזות לסיים. מה שריתק אותה בפאזל הספציפי הזה, הם תכי הרקמה הייחודיים שישנם על הקווילט בתמונה. לא פחות מאובססיה קטנה נוצרה, ובעקבותיה מספר נסיונות להגדיל ולחדד את התמונה על הקופסה על מנת שתוכל לראות יותר בבירור את הדוגמאות. אך ללא הצלחה. תמונה פצפונת, או גרסה מפורקת ולא חדה של הפאזל.
אבל האם זה עצר בעד דנית רופא? לא ולא. 

הרימה הפלאפון וצילמה תמונות של הפאזל עצמו, הדפיסה על דפים וישבה עם צילומים מוגדלים של הדבר. בחרה שמיכת טלאים מתוך ערימת הפרויקטים הלא גמורים שלה והתחילה לבצע בו ניסויי רקמה.

?איזו מידה של תשומת לב לפרטים צריך בשביל להצליח להוציא את הדוגמה הזאת מהפאזל הזה
אני במיוחד מרוצה מהצבעים של החוטים שאמא שלי בוחרת לעבוד איתם

העבודה עוד רחוקה מלהיות גמורה, למרבה המזל ישנו עוד שפע של תכי רקמה בפאזל הזה בשבילה לנסות, וכולי אמונה שאמא שלי תצליח לעמוד בכל משימה אשר תציב לפני עצמה.
בעיקר, אני הכי נהנית מכמה שהיא נהנית.

3 תגובות:

  1. תענוג לקרוא את הבלוג הזה שלך בת יקרה שלי! הכתיבה שלך מצחיקה ומשעשעת וחכמה ומעניינת בבת אחת. כיף לראות שגם בעברית את מתבטאת היטב. אמא אוהבת אותך מאוד.

    השבמחק
  2. כמה מלהיב לראות את התמונות ולרצות לעשות גם.

    השבמחק
    תשובות
    1. בשביל מה הבלוג הזה אם לא בשביל לעשות לכן תאבון ליצירה? ;)

      מחק

אשמח לתגובות!

לחצו על קישור "תגובות" למעלה ע"מ לקבל חלון כתיבה
שימו לב לסמן - הגב כ: "אנונימי" או "שם/כתובת אתר" לפני לחיצה על "פרסם"